Middelgrote en grote werkgevers

Iedere organisatie met personeel moet een salarisadministratie voeren. Veel organisaties besteden het uit, maar andere willen het liever zelf doen. Misschien omdat u zelf kennis van zaken heeft of omdat u iemand in dienst heeft met deze specifieke kennis.

Hoe dan ook: u kiest ervoor het goed te doen. Dit moet niet alleen van de Belastingdienst, maar ook van het UWV, de pensioeninstellingen, van uw kritische medewerkers en waarschijnlijk ook van uzelf. STAPP Online Service helpt u daarbij. Zo kunt u uw salaris- en personeelsadministratie volledig uitbesteden of in eigen beheer voeren. Wilt u aan risicobeperking doen? Laat dan onze salarisadministrateurs periodiek de administratie controleren.

Wij kijken welke salarissoftware bij uw organisatie past en richten de HR- en salarissoftware voor u in en verzorgen een training voor u zelf, de lijnmanagers en eventueel het personeel. Daarna kunt u zelfstandig aan de slag kunt. U geeft de medewerker gegevens en mutaties door via de webformulieren en wij pakken de verwerking vanaf daar verder op of u verzorgt zelf de verwerking en de noodzakelijke aangiften. U kunt onbeperkt en naar eigen inzicht gebruik maken van het medewerkerdossier voor de digitale documenten en de andere HR functionaliteiten zoals verlof, verzuim, beoordelen, opleidingen en verstrekkingen. Wij assisteren waar nodig.

Daarnaast heeft u altijd en overal digitaal toegang tot uw gegevens en dossiers, en kunt u vragen stellen aan onze support afdeling. U kunt van ons een proactieve houding verwachten: meedenken met de klant staat bij ons hoog in het vaandel.

Heeft u zich wel eens doorgerekend wat u nu kwijt bent aan de kosten van uw salaris- en personeelsadministratie? Denkt u hierbij aan: de uren van uw eigen medewerkers en/of externe accountant, de kosten van software/hardware, updates plaatsen, certificaten voor aangiften loonheffingen, scholing en vervanging van personeel bij ziekte en vakantie. Dit kan een behoorlijke kostenpost zijn. Wij werken met een vast tarief per medewerker zonder bijkomende kosten zodat u exact inzichtelijk heeft waar u aan toe bent.

Wat krijgt u via SOS portal Zelf doen?

  • zelfstandig verwerken van de salarisadministratie
  • zelfstandig verzorgen periodieke loonopgave pensioeninstelling
  • zelfstandig verzorgen aangifte loonheffingen
  • digitaal toegang geven aan medewerkers (ESS) en managers (MSS) tot de salaris output via de SOS:
    • digitale salarisspecificatie
    • jaaropgaven
    • verlof en verzuim
    • personeelsdossier
    • declaratiemodule (automatisch en digitaal aanleveren declaraties)
    • koppelingen met HRM pakketten, boekhoudpakketten, urenregistraties en/of arbodiensten
  • onderhouden dossieropbouw en onderhoud van bovengenoemde salaris output voor de periode van 7 jaar
  • verlofregistratie met rapportage mogelijkheid
  • verzuimregistratie met rapportage mogelijkheid
  • functioneren en beoordelen
  • brieven maken middels de documentengenerator
  • wagenparkbeheer
  • opleidingen
  • HR signalen en rapportages